Počet zobrazení stránky

úterý 13. ledna 2015

Jak se randí na západě aneb pohádka o Tinderelle



      V tomhle článku jsem se rozhodla věnovat tématům pro mě zcela zásadním a to randění a milostnému životu :) Aneb jak se člověk  velmi lehce seznámí v cizí zemi -s místními i nemístními, muži čí ženami....Pakliže patříte mezi romantické typy, co by zvolili taktiku vysedávání v knihovně v domnění, že jim nešťastnou náhodou spadne na hlavu pár knížek a z druhé strany regálu na ně vykoukne jejich osudová láska, tak tenhle článek raději nečtětě. Pokud ještě stále jezdíte autobusem / vlakem / tramvají  a místo do svého smartphonu se díváte okolo sebe a čekáte, jestli se vás ten pěkný kluk odnaproti zeptá na telefonní číslo, tak to také nebude nic pro vás. Pokud jste moje mamka, tak tohle v zájmu zachování zdravé nervové soustavy raději také nečtěte ( i když mám dojem, že tady už škoda byla napáchána) :D Takže o čem je řeč? O Tinderu samozřejmě...!!!


    Když jsem před rokem a půl přijela do Švýcarska,cizinou nepolíbená, a s velmi naivní představou, jak se určitě rychle s někým seznámím a do roka a do dne si vezmu švýcarského milionáře (haha), absolutně jsem netušila, jak je seznamování tady komplikované. Aneb zkuste si někoho najít v zemi,kde každý pracuje 12 hodin denně, po práci jezdí do gymu a o víkendu s kamarády na hory. V baru se s váma nikdo cizí nebaví a když tak je to na tuty Albánec, Ital, Makedonec, Turek aneb dosaď si svoji tmavou národnost ( ne, nejsem rasista), ale zcela zaručeně ne žádný Švýcar.
   Po pár týdnech bezvýsledného hledání a marného odhánění otravných Albánců, kterých tu je doopravdy víc než much, jsem začínala být frustrovaná. Hlavně proto, že se zdálo, že všechny moje kamarádky mají mnohem větší štěstí než mám já. Co týden či měsíc přicházeli s někým novým, dobře vypadajícím a i národnostmě odpovídajícím. ( znovu si připadám jako rasista, ale není to tak :D ). Na mou otázku, kde pořád ty krásný kluky berou bezostyšně odpovídaly : "Tinder. "A já v bláhovém domnění, že jde o bar už opravdu naštvaná , další pátek,když jsme se rozhodovaly kam půjdeme, říkám, že chci jít do toho Tinderu konečně!!!taky se s někým seznámit!!!No, dočkala jsem se hlubokému výsměchu  a vysvětlení, co to teda ten Tinder je..

   Pokud je mezi vámi někdo stejně neznalý jako jsem byla já, Tinder je dating app, která je spojená s vaším facebookovým profilem a GPS. Ve zkratce to znamená, že si zapnete aplikace v telefonu a ta vám za pomocí GPS vyhledává muže v určitém věku ve vašem okolí, co mají tu samou aplikaci taky. Pak už jen dáváte jestli se vám daná osoba líbí/ nelíbí a čekáte na match.V praxi to znamená, že když sedíte v autobuse a líbí se vám hezký kluk odnaproti, můžete zapnout aplikaci a kouknout se, jestli ji má také ( v 90% má) a čekáte, jestli vám to hodí match :D Dá se tím perfektně zkrátt čekání na autobus ( wow takovej pěknej kluk jenom 4 kilometry ode mě, v jakým domě asi bydlí? Že bych mu napsala jestli nechce zajít na kafe...) a hlídání dětí také mnohém lépe utíká.

  Protože Česká republika je stále ještě země, kde online dating nebo chcete li randění přes internet je pomalu něco jako sprosté slovo, ze začátku jsem se za tohle styděla. Na otázky ve smyslu, kde ses seznámila s tím pěkným klukem, kterýho sis včera přidala na facebooku? Jsem lhala.... Nechtěla jsem poslouchat litanie a starostlivé komentáře a donekonečna něco vysvětlovat a obhajovat se. " Ne, nepotkala jsem tam nikdy žádného úchyla. Ano, vím,že to může být nebezpečné vzhledem k tomu, že to ukazuje mou přibližnou polohu. Ne, nemyslím si, že je lepší seznamovat se po staru v metru, autobuse či u zubaře..... " ATD.

   Nicméně rozhodla jsme se, že ja načase o tom veřejmě promluvit, spousta mých kamarádek i v Česku se seznamuje online, ale všechny se o tom stydí mluvit. Je to prostě ještě takové tabu téma ( a to jsme nevěřila,že ještě něco je v dnešní době tabu), které hodně lidem evokuje něco divného. Můj pohled na to úplně změnil život v cizině. Tady je to totiž věc zcela normální, naopak budete v menšině pokud se svým protějškem seznámíte jinou cestou než touhle.
   Občas mi naopak připadá, že je to tu trochu extrém, moje dobrá kamarádka,kterou miluju nade vše ,je už tak prdlá, že si automaticky při vstupu do baru zapíná aplikaci a místo, aby koukala kolem sebe kouká do telefonu,protože tak přece aspoň rovnou ví kolik je dotyčnému let, kde bydlí a jetsi má fotky s přítelkyní :D

  Samozřejmě nic se nemá přehánět a občas si říkám, že by bylo hezký vrátit se zpátky a seznamovat se postaru, ale na to už bohužel nemá nikdo čas.  A co vy si o tom myslíte? Je tohle už úplná zhýralost? Seznamujete se tak? Znáte Tinder? Nechte komenty, ráda si poslechnu všechny komentáře a ještě jendou doufám, že můj článek nikoho rasově nepobouřil, nebylo to tak myšlené...:)
     

   

Žádné komentáře:

Okomentovat